2012. február 19., vasárnap

Még egy kis informatika...

Tudom, lassan átkeresztelhetem a blogot Informatika szakkörnek, de ez van, ha az ember szereti a gépeket...
Ma egy kis adalék jön még, nevezetesen a "Hogyan csináljunk felvételt a Ustream Produccerrel?"


1. Letöltöd a Us. Producer programot (egy másik bejegyzésben már ismertettem).
2.a. Szépen elindul a program, lehet vele videót készíteni, öröm van :-)
De ha egy hibaüzenetet látsz, akkor így folytasd:
2. b. Amikor telepíteni kezded a Us.P.-t, bejön egy hibaüzenet, melyben egy bizonyos QTCF.dll fájl meglétét hiányolja. (Ez egy QuickTime plug-in.)
Innen megint 2 lehetőség van:
3. a. Ha van a gépeden QuickTime, nézd meg, hogy a legújabb verzió-e, nevezetesen a 7.71.80.42.  
Ha a legújabb, akkor ugorj a "4. pontra ebben a listában", ha nem, akkor frissítsd a QuickTime-ot a fenti verzióra. Ha ez megvolt, ugorj a "4." pontra.
3.b. Ha egyáltalán nincs QuickTime a gépeden, le kell tölteni ezt is. Én a gyártó oldalát javaslom, ami itt van:
http://www.apple.com/quicktime/download/ (Windows XP-re, Vistára, Win7-re lehet tölteni)
3.1.b. Bal oldalon katt a kék Download now gombra.
3.2.b. Várd meg míg letöltődik, majd telepítsd fel a gépedre!
4. Most jön a csavar a dologban, vagyis hogyan lesz a .dll fájl a Us. P-ben:
Menj a QickTime mappában, és valamelyik almappában keresd meg a QTCF.dll fájlt. (Nekem a QuickTime főmappán beül a QTSystem almappában van, de Xéni jelezte, h ő máshol találta meg. Nem gond, erre való a Windows keresője! )
5. Ha megvan a fájl, egy sima másolási művelettel belekopizod a Us. P. azon mappájában, melyben a programindító nagy kép U-betűs Ustream Producer ikon van (Ustream Producer mappa.)
6. Ezek után katt a Us. P. indító ikonra...Töltés és tádááám, van egy videokészítő programunk, mellyel a webináriumunkat is elkészíthetjük... :-)

3 megjegyzés:

  1. Kedves Melinda! Ma volt időm és érkezésem a fent leírt folyamatot végigvinni! Nagy köszönet azért, hogy leírtad:)
    Fut a program, szuper, de még mindig nem nagyon tudom, hogyan lesz ebből videó (pedig y vagyok, de ez van...:)).
    Ha nincsen webkamerám, akkor is tudok webináriumot készíteni? Mondjuk a ppt-t valahova felteszem, és szól mellé a hangom? Tudsz még esetleg ebben egy kis segítséggel szolgálni, ha lesz időd? Köszönöm még egyszer!!

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    Nincs mit, örülök, hogy sikerült a telepítés. :-)
    Sajnos én sem ismerkedtem meg igazán a programmal- nem volt még rá időm.
    Látatlanba azt mondanám, hogy megy kamera nélkül. Hasonló videoszerkesztővel volt már dolgom, ott fel lehetett tölteni egyszerűen a .ppt, de nem tudom itt van-e ilyen lehetőség.
    Ha tudsz várni pár napot megnézem, de a héten biztos nem lesz rá időm, mert péntek-szombat Pesten leszek, addig meg próbálok kilábalni egy betegségből :-(
    De ha jó, akkor jövő héten megnézem a pontos működést- ha addig nem jönnél rá....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, nagyon köszönöm:) Megpróbálok én is babrálni vele, de türelmes vagyok:)

      Törlés