2012. május 7., hétfő

Motiválás, aktivizálás, megerősítés. Feladatrendszerek elektronikus tanulási környezetben


Mint azt az iménti bejegyzésben említettem két feladatot kaptunk e hétre.
A második feladat témaköre: Motiválás, aktivizálás, megerősítés. Feladatrendszerek elektronikus tanulási környezetben. Csupán egy rövid instrukció állt a rendelkezésünkre írásban, a megoldás teljesen a mi egyéni meglátásunkon múlott. Így hangzott a szituáció: 
 "A feladat a következő: képzeljék el, hogy egy cég vezetősége lehetőséget ad arra, hogy oktatási menedzserként bemutassák egy távoktatási kurzus és agy konnektivista kurzus közötti különbséget, mert a cég döntéshelyzetben van, hogy a belső képzésében melyiket válassza. (Valamelyiket biztosan fogja) A két képzési formában az összehasonlítást az oktatási folyamatban jellemző motiválás, aktivizálás és megerősítés hármas egysége, illetve a folyamatra jellemző tevékenységelemek, feladatrendszerek alapján, ezek bemutatásával kell elvégezni. Ne feledjék, hogy a közösen szerkesztett prezentációval legfeljebb 15-20 percük lesz a bemutatóra és a megbeszélésre, vagyis rövid, de érdemi összehasonlítást bemutató prezentációt érdemes szerkeszteni." 
Számomra kicsit kevés volt az információ, örültem volna, ha ismerjük a cég profilját, és/vagy a munkavállalók munkakörét, hiszen ezek nélkül csak általánosságban tudunk beszélni. De a csoportunk áthidalta ezt a hiányosságot, és egy összehasonlító táblázatban feltüntettük a távoktatás illetve konnektivizmus lehetséges "ismertetőjegyeit", ami a fenti szituációba beleillik. Szót ejtettünk az oktatási-tanulási környezetekről, a lehetséges kimenetei kompetenciákról, illetve a konnektivizmus 5 ismérvét is beletettük a diasorozatba. 

És amit közösen alkottunk:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése