2012. május 6., vasárnap

Tanulás módszertani hallgatói segédlet kidolgozása a távoktatás kurzushoz – Technikai segédlet


A távoktatás és e-learning kurzus keretin belül a héten 6 fős csoportban dolgoztunk együtt, s két feladattal kellett megbirkóznunk. Ebben a bejegyzésben az első feladatot, annak megoldását mutatom be nagyon röviden, majd a következő posztban a munkánk másik eredményéről számolok be. 

Az első feladathoz kapcsolódó hanganyagot a már szokásos helyen, a Second Life ELTE campusán találhattuk meg, ahol megkaptuk a munka lehetséges témaköreit, melyekből mi  a Tanulói szerep, tanulási stratégia. Tanulás módszertani hallgatói segédlet kidolgozása a távoktatás kurzushoz – Technikai segédlet egységet választottuk.
A feladat kijelölésekor elhangzott, hogy nem egy teljes körű megoldást várnak tőlünk, hanem inkább egy kreatív ötletet, egy gyakorlati oldalról megközelített, valóban alkalmazható tanácsot. Sokat gondolkodtunk, hogy mi lenne a legjobb egy távoktatási környezet technikai segédletének hallgatók számára, tehát, hogy melyik az a platform, amit érdemes kiemelni, amelynek regisztrációjakor a felhasználó valóban technikai segítségre (helpdesk :-) ) szorulna. A megoldás szinte előttünk hevert, ha már Second Life-ban ülünk avatarjainkkal, és beszélgetünk, akkor legyen ez a központi elem, dolgozzunk ki ehhez technikai segédletet. (Hiszen elég volt csak arra gondolni, hogy az alkalmazásra való regisztrációkor sok csoporttársunknak  akadtak problémái.) S ha már az interneten annyi segédanyag fellelhető, használjuk fel őket. Hiszen már nálunk kompetensebb személyek készítettek erről tutorialt a leendő newbie avatar tulajdonosoknak. Azt hiszem, ezt nevezhetjük kreatív megoldásnak, hiszen semmilyen kikötés nem szólt ez ilyen megoldás ellen.

Íme, ez lett az ötletbörzénk végeredménye:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése