A távoktatás és e-learning kurzus keretin belül a héten 6 fős csoportban dolgoztunk együtt, s két feladattal kellett megbirkóznunk. Ebben a bejegyzésben az első feladatot, annak megoldását mutatom be nagyon röviden, majd a következő posztban a munkánk másik eredményéről számolok be.
Az első
feladathoz kapcsolódó hanganyagot a már szokásos helyen, a Second Life ELTE
campusán találhattuk meg, ahol megkaptuk a munka lehetséges témaköreit,
melyekből mi a Tanulói szerep, tanulási
stratégia. Tanulás módszertani hallgatói segédlet kidolgozása a távoktatás
kurzushoz – Technikai segédlet egységet választottuk.
A feladat kijelölésekor elhangzott,
hogy nem egy teljes körű megoldást várnak tőlünk, hanem inkább egy kreatív
ötletet, egy gyakorlati oldalról megközelített, valóban alkalmazható tanácsot.
Sokat gondolkodtunk, hogy mi lenne a legjobb egy távoktatási környezet
technikai segédletének hallgatók számára, tehát, hogy melyik az a platform, amit érdemes kiemelni, amelynek regisztrációjakor a felhasználó valóban technikai segítségre (helpdesk :-) ) szorulna. A megoldás szinte előttünk hevert,
ha már Second Life-ban ülünk avatarjainkkal, és beszélgetünk, akkor legyen ez a központi elem, dolgozzunk ki ehhez technikai segédletet. (Hiszen elég volt csak arra gondolni, hogy az alkalmazásra való regisztrációkor sok csoporttársunknak akadtak problémái.) S
ha már az interneten annyi segédanyag fellelhető, használjuk fel őket. Hiszen
már nálunk kompetensebb személyek készítettek erről tutorialt a leendő newbie
avatar tulajdonosoknak. Azt hiszem, ezt nevezhetjük kreatív megoldásnak, hiszen semmilyen kikötés nem szólt ez ilyen megoldás ellen.
Íme, ez lett az ötletbörzénk végeredménye:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése